پژوهش و بکارگیری نرم افزارهای هندسه پویا
استفاده از نرمافزارهای هندسهی پويا تاثير خوبی بر عملكرد دانشآموزان دارد. مطالعات انجام گرفته در استفاده تكنولوژي در آموزش رياضي با تحقيقاتي که در مورد آموزش و يادگيري رياضي مانند موارد زیر انجام گرفته است:
الف) چگونه دانشآموزان مطالب رياضي را درك ميكنند.
ب) ساختارهای نوین محيط آموزشي رياضيات.
ج) نقش معلمان در آموزش ریاضی
اگر بخواهيم به مبحث نرمافزار پويا در آموزش هندسه بپردازيم سرفصلهاي تحقيق به شرح زیر پیشنهاد می شود:
الف) سطوح تفكر هندسي
ب) استفاده دانش آموران از استدلالهاي هندسي برای تقویت مهارتهاي برهاني
ج) درك مهارت های مشاهده ای
اگر بخواهيم اين پژوهش ها را را در كلاس درس بكار بريم بايد طراحی فعاليتها و ويژگيهاي نرمافزار را مورد آزمایش قرار دهیم.

منبع:
Patricia, M. (2001), Supporting Student Efforts to Learn with Understanding: An Investigation of the Use of JavaSketchpad Sketches in the Secondary Geometry Classroom, Department of Curriculum, Teaching and Learning, Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto.